Ieškoti
Geriausia prekių paieška internete, elektroninės parduotuvės
   
Miegokit ir liesėkit

    www.infomed.lt parengta pagal užsienio spaudą
     2008-06-30

Medikai įspėja: turite viršsvorio – pabandykite ilgiau miegoti! Medikai tvirtina, kad chroniškai neišsimiegantys žmonės sveria daugiau normos. Jeigu jūs pastoviai neišsimiegate, viršsvorio rizika padidėja. Prancūzų mokslininkai miego terapija gydyti planuoja net nutukimą.

Manoma, kad miego trūkumas gali įtakoti tam tikrų biocheminių procesų lygo pakitimus.  Visų pirma reikėtų pabrėžti tai, kad neišsimiegančio žmogaus organizme kinta biologiniai procesai: kraujyje padidėja hormono, reguliuojančio alkio jausmo atsiradimą ir sulėtina medžiagų apykaitą. Ir atvirkščiai, leptino – hormonas, kuris kontroliuoja apetitą - gaminasi mažiau. Jau ir anksčiau mokslininkai yra nustatę, kad po bet kokios dietos taikymo, leptino kiekis organizme sumažėja.

Antra priežastis: miego trūkumą mes bandome kompensuoti saldumynais bei gėrimais, kurie suteikia mums energijos.miegok-ir-lieknek.jpg

Daugumos suaugusių žmonių miego norma yra 7-8 valandos, paauglių ir vaikų - 10 valandų gilaus miego. Pasitaiko, kad kai kuriems laimingiesiems užtenka vos 5 valandų, kad poilsis būtų visavertis.

Jeigu jūs esate neužtikrintas, ar išsimiegate, pabandykite per atostogas atlikti eksperimentą – stebėkite, kada prabundate be žadintuvo. Jei atsigulę į lovą užmiegate per 5 minutes – jums trūksta miego. Idealu, jei jūs užmiegate per 10-15 minučių.

Pasitaiko, kad laiko miegui pakanka, tačiau jaučiatės neišsimiegoję. Galima priežastis ta, kad jūsų miegas veikiausiai yra nevisavertis. Keletas taisyklių padėsiančių jums pagerinti miego kokybę:

  • miegamajame turi būti tamsu. Jei į langą šviečia gatvės žibintas, ar jūsų langas yra į rytus, pasikabinkite naktines užuolaidas ar žaliuzes;
  • pasirinkite patogiausią miegui temperatūrą. Dauguma žmonių geriau išsimiega vėsiame kambaryje. Kambarį prieš miegą tiesiog būtina išvėdinti;
  • miegamajame nežiūrėkite televizoriaus ir nenaudokite kompiuterio.

Medikai pataria žvelgti į visavertį miegą kaip į privalomą sąlygą saugant savo sveikatą bei norint turėti normalų apetitą.

Labai didelė tikimybę, kad pastovaus miego trūkumo kamuojamas vaikas turės viršsvorio. Visavertis miegas beveik visada išgelbės moteris nuo papildomo bereikalingo svorio, depresijos bei širdies ligų.

Skaityti komentarus (3)
Straipsnių komentarai
Vardas*:    El.paštas:
Įveskite kodą, kurį matote paveikslėlyje.
Jei kodo neperskaitote, spaudinėkite ant paveikslėlio tol, kol kodas taps įskaitomas*.
Kiek bus 11 * 4 =  
APKLAUSA/ KONKURSAS
Klausimas:
Ar Jus veikia mėnulio pilnatis?
Atsakymai:
Taip, sunkiau užmigti
Taip, aplinkinių elgesys tampa keistas
Manęs neveikia
Rezultatai
 
2009 © Infomed.lt Visos teisės saugomos įstatymo. Kontaktai | Reklama
HexaPortal v1.7