Ieškoti
Geriausia prekių paieška internete, elektroninės parduotuvės
   
Vitaminas C
www.infomed.lt Renata Bubnytė
2008-07-17
 
Vitaminas C
 
Vitaminas C yra vienas iš svarbiausių vitaminų, dalyvaujantis daugelyje procesų, vykstančių organizme. Viena iš vitamino C (askorbo rūgšties) funkcijų yra dalyvavimas kolageno susidaryme. Kolagenas yra svarbiausia jungiamojo audinio dalis, jis būtinas žaizdų, nudegimų ir opų gijimui, sveikiems dantims, kraujagyslėms, sausgyslėms, raumenims, kaulams ir odai.
 
Vitaminas C yra būtinas amino rūgščių, geležies ir folio rūgšties metabolizmui, angliavandenių skaidymui, riebalų ir baltymų susidarymui. Šis vitaminas svarbus imuninės sistemos veiklai, jis dalyvauja antikūnų susidaryme, todėl, vartojant pakankamai šio vitamino, galima išvengti peršalimo ar kitų ligų. Vitaminas C taip pat yra svarbus interferono, kovojančio su vėžiu, susidarymui. Askorbo rūgštis yra antioksidantas, apsaugantis organizmo ląsteles nuo laisvųjų radikalų poveikio ir stabdantis senėjimo procesą, taip pat jis dalyvauja kitų antioksidantų susidaryme.
 
Šis vitaminas skatina eritrocitų susidarymą kaulų čiulpuose, todėl jis gali būti vartojamas gydant anemiją, taip pat jis padeda išvengti kraujo krešulių. Askorbo rūgštis skatina geležies ir kalcio įsisavinimą, mažina cholesterolio kiekį kraujyje, padeda išvengti alergijų, širdies ligų, padeda gydyti šlapimo takų ir herpes viruso infekcijas, išvengti peridontito, mažina toksinį alkoholio ir narkotikų poveikį.
 
Trūkstant vitamino C, galima susirgti skorbutu, kuris negydomas gali baigtis mirtimi. Sergant skorbutu, ima kraujuoti dantenos, dantys gali imti kristi, greitai susidaro mėlynės, slenka plaukai, vargina sąnarių skausmai ir patinimas. Taip atsitinka, nes, trūkstant vitamino C, sutrinka kolageno, būtino kraujagyslių, jungiamojo audinio ir kaulų tvirtumui, susidarymas. Kiti vitamino C trūkumo simptomai yra ilgas žaizdų gijimas, dažnos infekcinės ligos, nuovargis, depresija, kraujavimas iš nosies, blyškumas. Trūkstant šio vitamino, sumažėja vyrų vaisingumas.
 
Nėra įrodytas galimas neigiamas vitamino C poveikis, tačiau teigiama, jog, vartojant labai dideles šio vitamino dozes, gali pasireikšti viduriavimas, galvos skausmai, pilvo skausmai, pykinimas, aterosklerozė, gali susidaryti akmenys inkstuose, atsirasti genetinių mutacijų, imti trūkti vitamino B12. 

Rekomenduojamos vitamino C dozės priklauso nuo amžiaus: vaikams iki 14 metų pakanka 45mg, paaugliams reikia 75mg, suaugusiems vyrams 90mg, moterims – 75mg askorbo rūgšties per parą. Daugiau vitamino C reikia rūkantiems, nėščioms ir maitinančioms krūtimi moterims. Vitamino C gausu citrusiniuose vaisiuose (citrinose, apelsinuose, greipfrutuose), erškėčiuose, juoduosiuose ir raudonuosiuose serbentuose, pomidoruose, bulvėse, svogūnų galvose. Taip pat vitamino C yra špinatuose, papajose, brokoliuose, Briuselio kopūstuose, braškėse, žiediniuose kopūstuose, kiviuose, persimonuose, inkstuose ir kepenyse.


Skaityti komentarus (1)
Straipsnių komentarai
Vardas*:    El.paštas:
Įveskite kodą, kurį matote paveikslėlyje.
Jei kodo neperskaitote, spaudinėkite ant paveikslėlio tol, kol kodas taps įskaitomas*.
Kiek bus 91 + 65 =  
APKLAUSA/ KONKURSAS
Klausimas:
Ar Jus veikia mėnulio pilnatis?
Atsakymai:
Taip, sunkiau užmigti
Taip, aplinkinių elgesys tampa keistas
Manęs neveikia
Rezultatai
 
2009 © Infomed.lt Visos teisės saugomos įstatymo. Kontaktai | Reklama
HexaPortal v1.7