Ieškoti
Geriausia prekių paieška internete, elektroninės parduotuvės

Kelionė plaustais Gaujos nacionaliniame parke

www.infomed.lt parengė Kauno Jaunųjų turistų centro nariai:
Simona, Mantas, Aistė

2008-05-01

Kelionė toliau tęsiasi Gaujos upe... Aplink nuostabaus grožio miškai, gyvenvietės, nedaug žmonių. Didžiausias įvykis, nutikęs antrąją parą – buvome apvogti. Nakvynei išsirinkome vietą, esančią netoli gyvenvietės Ragana. Čia mus greičiausiai pastebėjo vietiniai gyventojai – pabudę pasigedome konservų, uogienių, kondensuoto pieno. Bet tai mūsų nuotaikos nesugadino ir užsibrėžto tikslo siekėme toliau.

Trečia diena – „persilaužimo“ diena. Visi kažkuo nepatenkinti, bet tik iki vakaro, nes po puikios vakarienės ir dainų prie laužo nuotaika pakilo.

Ciesis – pirmoji didelė poilsiavietė mūsų kelionės metu. Tokio gražaus miestelio dar nebuvo tekę matyti. Ant kalno, šalia Gaujos, siauros senovinės gatvelės, grįstos akmenimis, daug parduotuvių ir kavinių, nuostabi senovinė pilis, su fantastiškai sutvarkytu parku, nuostabus miestelio centras su fontanais, gėlynais ir į aukštį „šaunantys“ 13 amžiaus dolomitiniai bažnyčios kuorai. Miestelyje pailsėjome, prisiminėme civilizacijos privalumus.

Aplankę Ciesį, toliau keliavome Gauja. Oras pabjuro, pradėjo lyti... Priplaukėme stovyklavietę, kuri buvo aukštai, tad plaustus ir kitus daiktus teko nešti aukštu skardžiu, bet nieko, įveikėme... Tą naktį labai lijo, visi permirkome, bet iš ryto pašvietė skaisti saulė ir keliavome toliau.

Jau matome Turandos pilies kuorus, vadinasi, netoli ir Sigulda. Čia turėtume praleisti paskutines naktis. Apsistojame Gyvačių pievelėje (3 km nuo Siguldos). Aplankome nuostabius Raganų ir Velnių urvus, kopėme į statų skardį, nuo kurio atsivėrė tiesiog fantastiškas Gaujos slėnis su tolumoje stūksančiu Turandos bokštu.

Keletą kartų aplankėme Siguldą – tai ir senas, ir naujas miestas. Jame yra bobslėjaus trasa, pilis, rūmai, Krimuldos kompleksas. Kiek visko daug ir įdomaus... Nors ir visą laiką lijo, bet buvo puiku.

Paskutinė nakvynė buvo Turando pilies papėdėje. Dieną aplankėme pilį, klausėmės legendos apie amžiną Turandos Rožės meilę, lankėmės urvuose, gėrėme iš stebuklingo šaltinio. Paskutinė naktis buvo ir įdomi, ir rami – vyko naujų turistų krikštas ir šventinė vakarienė, plaustų džiovinimas ir ilga ilga naktis prie laužo su dainomis.

Rytą, paskutinį kartą šios kelionės metu, maudėmės Gaujoje. Norėjome namo... Autobuse gavome po medalį, kuris simbolizavo tai, jog sėkmingai įveikėme Gaują. Važiuodami namo jau planavome naujas išvykas. Kai susirinkome peržiūrėti video medžiagos, tai tikrai supratome, kad norėsime pakartoti kažką panašaus ir kitą vasarą.

Gerų ir malonių įspūdžių visiems!

„Ketvirtasis sustojimas“ taip pat su nuotykiais. Mus užpuolė karvė. Pasirodo, Latvijos miškuose gyvena pusiau laukinės karvės. Jos labiau panašios į stumbrus, nes yra plaukuotos. Vadovė norėjo karvę nufotografuoti, bet pastarajai tai nepatiko ir bakstelėjo fotoreporterei ragu. Žinoma, gerai, kad nestipriai... Bet juoką sukėlė vaizdas, kai vadovė bėgo aplink medį, o karvė ją vijosi. Po to karvutė vaikščiojo po mūsų stovyklavietę, bet nebuvo nei pikta, nei agresyvi.

Plaukdami toliau pamatėme smiltainių uolų. Tokio grožio dar nebuvo tekę matyti – jos tokios įvairios: ir gelsvos, ir rausvos, vienos aukštos, kyla iki 30 m, o kitos – labai olotos. Upėje daug seklumų ir slenksčių, plaukti įdomu ir nesunku. Oras puikus, gera proga ir pasideginti. Sustojame ir grožimės įdomesnėmis olomis, o skaniausia naujiena – randame labai daug mėlynių. Nejaugi latviai jų nemėgsta? Kiekvieno sustojimo metu uogomis gardžiuojamės iki soties, o jos kaip nesibaigia, taip nesibaigia...

Kelionės metu nakvynės puikios, vakarai fantastiški – laužas, dainos, pasakojimai, viktorinos, o svarbiausia – nuostabi gamta, ramuma, tyluma, paukščių čirenimas. Nereikia nei kompiuterių, nei mobiliųjų telefonų. „Jėga“!

Vasara – pats geriausias laikas kelionėms. Vieni keliauja patys, kiti – su tėvais, treti renkasi organizuotą turizmą, kurį siūlo įvairios turizmo organizacijos ir centrai. Vienoje Kauno Jaunųjų turistų centro organizuotoje kelionėje dalyvavome ir mes. Liepos pradžioje pasiryžome plaukti plaustais Gaujos upe (Latvijoje, Gaujos nacionaliniame parke). Turėjome įveikti apie 100 km per 10 dienų nuo Valmieros iki Siguldos. Manėme, kad kelionė pabos... Bet nieko panašaus neįvyko.

Pirmąją dieną kelionę pradėjome autobusu per Latviją iki Valmieros miestelio. Autobuse susipažinome ir susidraugavome, pasiskirstėme grupėmis, kuriomis plauksime plaustais. Į mums reikiamą vietą atvykome tik po pietų, laiko susiruošti nebuvo daug, tad gana greitai ir pradėjome kelionę... Jau po pirmųjų plaukimo kilometrų mus pasitiko kliūtys – didžiuliai akmenys upės tėkmėje, nedideli kriokliukai, pirmieji purslai, bet mus tai tik drąsino siekti tikslo. Pirmąją naktį praleidome nedidelėje stovyklavietėje ant stataus šlaito, iki ten reikėjo užsitempti plaustus ir visą „mantą“. Naktis praėjo gerai, nors po minkštos lovos namuose, buvo gana kietoka miegoti... Viską atpirko nuostabus rytas – gražuolė Gauja, rūkelis, kylantis virš upės, ir rytinės maudynės. (Pirmus kartus tokios maudynės buvo nedrąsios, bet vėliau – labai smagios. Dar ir dabar, jau būdami namie, jų pasigendame).

Skaityti komentarus (1)
Straipsnių komentarai
Vardas*:    El.paštas:
Įveskite kodą, kurį matote paveikslėlyje.
Jei kodo neperskaitote, spaudinėkite ant paveikslėlio tol, kol kodas taps įskaitomas*.
Kiek bus 16 + 61 =
APKLAUSA/ KONKURSAS
Klausimas:
Ar Jus veikia mėnulio pilnatis?
Atsakymai:
Taip, sunkiau užmigti
Taip, aplinkinių elgesys tampa keistas